Monday, October 4, 2010

Java Generics

Iyi gunler arkadaslar bugunku kunumuzda genericleri inceliyecez oncelikle java generic'lere neden ihtiyac duydugu ile ilgili bir uygulama yapacaz ve daha sonra genericlerin kullanimini gorecez bence bu konun anlasilmasini en iyi yolu uygulama uzerinde anlatmak

Birinci Adim









//Console Output
SONUC : 2 

Ikinci Adim










//Console Output
SONUC : Merhaba Dunya

Gorulduyu gibi her tanimlanan degisken icin ayri ayri siniflar olusturduk ama bunu bu sekulde yapmak digru degildir bu islemi iki sekilde gerceklestirebilirirz
  • Birinci yontem kalitim yolu ile genisletilmis siniflarin superclass'ini tanimlayarak yada en usteki yani butun sunuflar turedigi Objact sinifini tanimlayarak.
  •  Ikinci yontem ise generic yontemi 
Ben bu yontemlerden ikisinide sizlere gosterecem. 

Ucuncu Adim 








//Console Output
 SONUC : 5


 

//Console Output 
 SONUC : Merhaba Dunya....
 

Yukaridaki islemlerde gorulduyu gibi Objact sinifini kullanarak tek bir sinif ile bu islemi daha sade bir hale getirdik ama bu yonteminde bazi kotu yanlari misal icin asagidaki ornege bakinca analasilacakki bu sekilde sorinlarada sebeb oluyor biz bir programci olarak kullanicinin yapabilecegi tum hatalari goz onunde bulundurmaliyiz ve asagidaki uygulamayi inceleyince gorecegizki bu ilk yontemde pek kullanisli degil ve bundan dolayi java generic'ler bizim kullanimimiza sunmustur. 






//Console Output 
Exception in thread "main" java.lang.ClassCastException: java.lang.String cannot be cast to java.lang.Integer
at adim3.DataMain3.main(DataMain3.java:16)
Java Result: 1



Dorduncu adim 
Simdidde bu uygulamayi generic'leri kullanarak yapalim ve generic'lerin gucunui gorelim








 
//Console Output
SONUC : 5





//Console Output
SONUC : Merhaba Dunya 
 Besinci adim 
Simdide generikleri parametre olarak nasil kullanabiliriz onunla ilgli bir uygulama







 
 //Console Output
T : java.lang.Integer
K : java.lang.String
 


Altinci Adim
Simdide generiler hakinda degisik kullanimlar gorelim






//Console Output
Abdulkadir
Ertugrul
Rasim
Nazim


 Yedinci Adim






//Console Ouput

T : java.lang.Integer
K : java.lang.Integer



//Console Ouput

T : java.lang.Integer
K : java.lang.Double

//Console Ouput

   T : java.lang.Integer
K : java.lang.Long
 


//Console Output 
Exception in thread "main" java.lang.RuntimeException: Uncompilable source code
at adim7.DataMain4.main(DataMain4.java:16)
Java Result: 1
 


Sekizinci Adim 







//Console Output

T : java.lang.String
K : adim8.Dog
-------------------------------------------
T : java.lang.String
K : adim8.Cat
 

Dokuzuncu Adim  



//Console Ouput

 





//Console Ouput

Exception in thread "main" java.lang.RuntimeException: Uncompilable source code
at adim9.DataMain1.main(DataMain1.java:15)
Java Result: 1
 

 


//Console Ouput


 

No comments:

Post a Comment